17 Nisan 2007 Salı

UYANIŞ !!


Tandoğan meydanındaydım. Şimdiye kadar hiçbir mitinge katılmamış bütün kalabılıklardan kaçan büyük alışveriş merkezlerine bile kalabalıklardan dolayı çekinerek girebilen ben yüzbinlerce kişinin arasında yüreğimde gururla taşıdığım bayrağımı salladım. Günlerce öncesinden nasıl giderim diye planlar yaparken nihayet bir grup arkadaştan teklif geldi ve biz 4 otobüs olarak mitinge katıldık. Bayram havasında geçeceğini düşünüyorduk ki öylede oldu. Ülkenin dört bir yanından gelen farklı farklı insanlar. Sivas Antalya Balıkesir Bartın Muğla Afyon İstanbul İzmir. Annemi de dedemi de aldım geldim pankartları. Sağı solu ortası siyasetin her kolu orada ne büyük coşku. Hep bir ağızdan söylenen marşlar, en önemlisi Saygı duruşu ve ardından İstiklal Marşı orada bulunan herkes yüreğinden hissederek istiklal marşının ne demek olduğunu tekrar tekrar hissederek söyledi. Uyanışmıydı bilmiyorum ama beklenenin çok çok üzerinde bir katılım olduğu kesindi. Bastonu ile gelen teyzeler amcalar bile vardı. Gayet güzel giyinmiş fakat başında o güzel giyimine yakışan güzellikte başörtüleri, hiçkimse yadırgamadı döpyesler üzerine örtülen başörtüleri, kimse yadırgamadı mini eteği ile geleni ve kimse yadırgamadı sakalı uzun olanı. Çünkü orada o meydanda herkes birdi tek bir düşünce vardı CUMHURİYET , LAIKLIK , orada HALK vardı. Satılmış kimse yoktu o hergün seyrettiğimiz televizyonlar yoktu, ne gazeteciler ne başka bir şey sadece halk vardı sesini duyurmaya çalışan. Bayraklar dalgalandıkça herkes gökyüzüne baktı kan kırmızısı bayraklar herkesin yüreğinde fırtınalar kopardı. Çanakkale geldi aklımıza, İzmir geldi, Erzurum geldi Sivas geldi aklımıza. Askerler geldi gözlerimizin önüne...

Boğazım düğüm düğüm beynimdekiler dökülemiyor yazıya. O kadar çok şey var ki yazılması gereken... Allah bizi bu insanların elinden korusun...

Dönüş yolumuz ayrı bir hüzündü. Meleklerimizi almıştı trafik canavarı. Korlar düştü yüreğimize...

Huzurla Kalın ...

4 yorum:

kurunane dedi ki...

canım yazını baştan yüreğim kabararak, gözlerim dolarak okudum, insanların neler hissettiğini tahmin ettim yazın sayesinde, o hissi bana da geçirdin. kendimi orada hissetim. ne mutlu size orada olabildiğiniz için.

Ocean dedi ki...

Oraya gelemeyen ama benim gibi düşünen arkadaşlarımı temsil ettim ve o güzelliği paylaşmak istedim. Korkuyordum bizim gibi düşünenlerin azlığından ama gördüm ki biz çokmuşuz.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

orada olmak isterdim.:))) meleklerimiz için yüreğimiz yanıyor.:(((

ANDY dedi ki...

Valla bende orada olup, o çoşkuyu yaşamak isterdim. Biz bir bayrak altında dinimiz, ırkımız ne olursa olsun yıllarca kardeşçe yaşadık ama bu vatanı satanlara, bu halka yalan söyleyip ihanet edenlere ve bu ülkeyi bölmek isteyenlere karşı tarih boyunca olduğu gibi nugunde birlikte dimdik ayakta olduğumuzu gösterdik.

Bazı gazeteler onların görüşüne aykırı olduğu, bazıları ise sırf iktidara yalakalık yapmak adına bu muhteşem mitingi geçiştirdiler sanki 15-20 kişi yürümüş gibi.

Hürriyet gazetesi adını değiştirip, yalakalık gazetesi yapmalı !!!