24 Nisan 2007 Salı

YİNE SOBELENMİŞİMDE HABERİM YOK

Sobelendiğimden haberim bile yoktu blogları gezerken farkettim:) geç kalınmış bir cevap olacak ama özür diliyorum özür diliyorum özür diliyorum :))şimdi andy kardeşten kopya çekerek hazırlayalım. kurunanede sobelemişti beni ama anlamamışım ben ne olduğunu tek birşeye cevap vermiştim:) neyse öğrenicem yavaş yavaş:)

1-1 BUGÜNE KADAR YAŞADIĞINIZ 3 ŞEHİR:

İstanbul : Burada doğdum büyüdüm okudum herşeyim İstanbul ve ayrılık o kadar çok canımı acıtıyor ki. Kısa süreli ayrılıklarda rüyalarıma girecek kadar çok seviyorum istanbulu.
Londra : iki yıllık dil eğitimi, ama her memleketim insanı gibi türk arkadaşlarımı buldum ve inanılmaz güzel zamanlarım oldu. Arkadaşlıklarım hala devam ediyor.

Maalesef üçübcü şehir yazamıyorum çünkü başka yok :)

1-2 TATİL İÇİN GİTTİĞİNİZ VE ÖNERECEĞİNİZ 3 ŞEHİR

Antalaya - Kaş : İnsanları mükemmel denizi okadar güzel değil kayalıklardan girmek zorundasınız ama yinede çok güzel.
Safranbolu : İlk defa geçtiğimiz ramazan bayramında gittim. Evlerine bayıldım bi an orada yaşayabileceğimi düşünmüştüm ama istanbul duyarsa üzülür diye o düşüncemden de hemen vazgeçtim:)
valla başka önerebileceğim pek biryer yok. Şimdi düşünüyorumda ben geziyorum sdanıyordum demek ki meğer pek de biryere gitmemişim. Neyse daha geç değil gideriz.

1-3 YAŞAMAK İSTEDİĞİNİZ VEYA GÖRMEK İSTEDİĞİNİZ 3 ŞEHİR:

İstanbul - İstanbul - İstanbul

2-1 ŞU ANDAKİ MESLEĞİNİZ:

Uluslar Arası Taşımacılık

2-2 YENİDEN DÜNYAYA GELSENİZ HANGİ MESLEĞİ SEÇERSİNİZ:

Veteriner olmak isterim. Lisedeyken veteriner olucam diye tutturmuştum da evdeki herkes karşı çıkmıştı. O zaman demiştim kendi evim olsun hayvanat bahçesine çevirmesem ocean değilim diye:) hatta annem tutturmuştu evlendirme memuru olayım diye allahım ya annem ne alakası var evlendirme memuru ile benim.Evlendirme memuru ocean :) mayonez okuyorsan bunları epey bi dalga geçilecek malzeme sana :)))))

2-3 KESİNLİKLE YAPMAM DEDİĞİN MESLEK:

Öğretmen olamazdım olamadımda zaten :) çocuklar insanı erkenden toprağa gömer alimallah. iki aylık öğretmenlik deneyimimde anladım ve hemen istiifa ettim :)) kabus gibiydi yaaa..

3-1 YAŞAM FELSEFENİZİ OLUŞTURAN SÖZLERDEN BİRİ:

sen daima mutluluğu yakalamaya çalış , hüzün nasıl olsa gelip seni bulur.

3-2 ÇOK SEVDİĞİNİZ BİR KİTAPTAN ALINAN PARAGRAF VEYA BÖLÜM:

YAŞAM NEDİR? geceleyin bir ateş böceğinin saçtığı ışıktı. Kışın bufalonun soluğudur. Otların arasında koşan ve günbatımında kaybolan gölgeciktir.

Yeryüzüne dokun / T.C.Mcluhan

3-3 SEVDİĞİNİZ ŞİİRDEN BİR PARÇA:

Ve gönül tanrısına derki : Pervam yok verdiğin elemden her mihnet kabulüm yeterki gün eksilmesin penceremden...

Şimdi üç tanede yemek tarifi vericez anlaşılan :) tam adamı diyebilirim :) ben yemek yapmam ama yapılanı çokda güzel yerim hani :))

1- Kereviz salatası : üç - dört tane kerevizi iyice yıkadıktan sonra soyun sonra rendenin ince olan tarafı ile rendeleyn epey zor olduğunu biliyorum ama annem kızıyor kalın tarafı le rendelediğimde rondodan falanda geçirmeye kalkmayın valla onada kızıyor. Sonra içine eşit mitarda mayonez ve yoğurt ekleyin ( bu mayonez bizim blogdaki mayonez diil lütfen karıştırmayın:)) sonra bol miktarda sarımsak ( sarmısakda olabilir bilemiyorum ) ve minik minik doğranmış ceviz ekleyin hepsini karıştırıp derinde bir tabağa dökün.salatanın tam ortasına lütfen tam ortasında olmasına özen gösterin önceden temizlediğiniz kereviz yapraklarını yerleştirin ki görüntü güzel olsun. salatayı tükettikten sonra sinir olduğunuz birinin karşısına geçip hohlayabilirsiniz :)))) güzel işkencedir:))

Sobelenenler : Mayonez , Cadı , yağmur damlası

2-Yumurtalı köfte : hangi yöreye ait olduğunu falan bilmiyorum doğu kökenli olduğunu tahmin ediyorum. hemen tarifini vereyim. İnce bulguru temizleyip yıkıyorsunuz ben tembel olduğum için bulgurun içine biraz su ekleyerek bulguru şişiriyorum makbul olan bulguru su ile ovalarak yumuşatabilmek. Neyse , şişirilmiş bulgura, bir kuru soğan biraz sarımsak (sarmısakda olabilir) üç kaşık domates salçası, nane, tuz ve pul biber ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz. Yoğurma işlemi tamamlandıktan sonra ayrı bir kapta doğradığımız taze soğan ve maydonozu bu karışımın içine ilave ediyoruz. Bütün bu işlemler tamamlandıktan sonra tercihe göre 4-8 arasında yumurtayı bir kapta iyice çırpıyoruz çok fazlaca ışıtılmış yağda yumurtaları pişiriyoruz. Sonra diğer karışımın içine bu yumurtayıda ekleyerek tekrar karışıtırıyoruz. Tercihe göre kıvırtık salata ile ikram edilebilir.

Sobelenenler : Yiyek semirek , neonni

3-valla başka yemek gelmiyor aklıma tarif yazabileceğim :)))

Bu gecelik bukadar :)

Yüreğinizi aydınlatan günlere günaydın diyin inşallah :)

10 yorum:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

öğretmen olmak gerçekten zor.. Allah onlara sabır versin.. çocuklar bazen insanı çileden çıkarabiliyorlar.. ama bir o kadar da güzel ve kutsal bir meslek.:)

Ocean dedi ki...

Gerçekten kutsal bir meslek ama insanın sabır küpü olması gerekiyor. Ben lisede öğretmenlik yaptım aman allahım kabus yaşadım resmen :)) allah bütün doktorlara ve öğretmenlere sabır versin

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

ee ama o salata pek güzele benziyooooor.:)

Ocean dedi ki...

bencede çok güzel oluyor:) bol sarmısaklı, bir iştah açıyor ki:)) afiyet olsun :)

kurunane dedi ki...

:)))))))))))

benim cevapları okumuşmuydun? bende asla yapamayacağım meslek olarak veterinerlik yazmıştım.

kız sen gene istanbulda yaşa ama başka yerleride gör bence. mesela ben akdağmadenini hep görmek istemişimdir. kimse inanmaz diye yazmadım ama cidden çok merak ediyorum.

ANDY dedi ki...

2 yemekle kaytarmak..!! olmamış çocugum, iyi çalışmamışsın dersini, ilk sobe sınavından 3(orta) aldın :):):)

Ocean dedi ki...

Kurunanecim hopladım zıpladım veteriner olmak için:) olacaksan doktor olacaksın ne o öyle veteriner dedi bizimkiler.şimdi babam bir daha dünyaya gelsem çocuklarımı tıp fakultesinin yanından geçmesine izin vermem diyor :))) Ben istanbul diye tutturuyorum ama bana marmaris yolu gözüküyor gibi yaa... Benim sevgili yavaştan beni alıştırmaya çalışıyor du bakalım görücez yakında:))

Andy hocam.. birdahaki sobelemede en iyisini yapacağıma küçüklerimi koruyup büyüklerime saygı duyacağıma and içerim:))

Nenoni dedi ki...

sobene ancak cevap verebildim.herhalde o neonni benim değil mi:))

Ocean dedi ki...

nenoni = neonni harflerin yerleri değişmiş ne olacak ki :) ta kendisi sensin:) böğürtlen şarabıııııııııı içip sarhoş olmak istiyorum :))

Adsız dedi ki...

Bence engüzel şet okumak veülkene milletine faydalı olmak yani ilim herşeyin başında gelir...ama işi saptırmamak şartıyla yani görevini doğru yapı caksın ki ileride vicdan azabı çekmeyesin .kanımca mesajı anladınız...